O mně

Nadešel čas zpomalit a hostit

Spokojený podnik jsem založila s cílem rozvíjet v ČR myšlenku trvale udržitelného hotelnictví a pomáhat ubytovacím zařízením na jejich cestě udržitelného (ne)růstu a zlepšování.

Můj příběh

Jmenuji se Jarka a od malička mě fascinuje svět hotelnictví. Jsem zarytou odpůrkyní vytěžujícího marketingu a věřím v sílu laskavosti vůči lidem i přírodě. Praxe mi ukázala, že povedená marketingová kampaň vám zajistí přijatelnou obsazenost, srdečná pohostinnost a mattering vám však zajistí pravidelně se vracející hosty a dobré jméno navrch. Věřím v sílu detailů, neurovědy, promyšlených věrnostních programů a zážitků, po kterých nová generace hostů tolik prahne.

Vidím hotelnictví jako jedinečný prostředek k rozvoji regionů, zachování rozmanitosti celého světa a šíření laskavosti napříč národy. Přináším nový pohled na hotelnictví a fandím všem, kteří našli své poslání v #hospitality. Protože hostit srdcem je tou nejlepší strategií pro úspěšný business i pocit životního naplnění.

Rám

Co je mým záměrem?

Mým záměrem je doprovázet lidi z pohostinství – resorty, hotely, penziony, apartmány – na cestě udržitelného (ne)růstu a zlepšování.

Vystudovala jsem Management cestovního ruchu, díky životu v zahraničí jsem poznala sílu pohostinnosti naplno, pracovala jsem pro mezinárodní hotelový řetězec, avšak mé srdce mě zavedlo k těm malým, nezávislým podnikům.

Od roku 2017 pracuji na volné noze pro menší a střední ubytovací zařízení, která se rozhodla pečovat o své hosty i zaměstnance, zvyšovat jejich loajalitu, komunikovat svou autenticitu a naplňovat význam pojmu #pohostinnost naplno.

V těchto měsících dokončuji první zážitkový workshop pro hoteliéry v ČR (kdo ví, možná i na světě) a rozvíjím myšlenku matteringu v oboru hospitality.

Nenabízím e-booky ani webináře, protože osobní setkání pro mě mají stále tu nejvyšší hodnotu. Zároveň sama vím, jak dopadly všechny online materiály, které jsem si v minulosti stáhla nebo zakoupila. Věřím v sílu prožitků, proto u mě stále vítězí offline svět. Cestovali by snad lidé na nová místa za zážitky, kdyby jim plnohodnotný prožitek dokázaly zajisti krásné fotografie na internetu a shlédnutí dokumentů v TV? 🙂

Co je podle mě zásadní pro úspěch každého ubytovacího zařízení?

Srdečná pohostinnost
Důraz na detail
Radost z práce
Autenticita

Náhodná fakta o mně

Minimalismus je již několik let mým životním stylem. I díky minimalismu jsem pochopila skutečný význam slova hojnost, za kterým já osobně vidím svobodu. V dnešním světě je hromadění věcí tak zakořeněná závislost, že už si ji téměř nejsme vědomi. Tato závislost však škodí nejen životnímu prostředí, ale zároveň fyzicky, emocionálně i duchovně zatěžuje naše každodenní životy. Pořizováním zbytečných věcí se totiž ochuzujeme nejen o peníze, ale zejména o životní prostor, energii i čas.

Plýtvání - se surovinami, jídlem, penězi. Vše je energie, a i špatně vytříděným odpadem zaděláváme budoucím generacím. Dále špatné vnímání oboru hotelnictví & pohostinství jako neperspektivní. A přitom v jakém jiném oboru máte tolik příležitostí dělám cizím lidem hezčí den. Práce v hotelnictví je pro mě osobně výsadou, službou veřejnosti, šířením laskavosti. Neměnila bych. Neměňte ani vy a snažte se být nejlepší verzí sebe sama. To se totiž překlápí i do oboru hotelnictví. Každá, pomyslná kapka se počítá. 😊

Po bakalářském studiu oboru „Italský jazyk s právním zaměřením“, v rámci kterého jsem měla tu čest strávit jeden semestr v Itálii (Università della Tuscia ve Viterbu, obor "Mezinárodní komunikace v cestovním ruchu"), jsem si to namířila do Prahy a souběžně s prací v hotelu jsem vystudovala magisterský obor „Management cestovního ruchu“. Mám titul Ing., ale jak jste si možná všimli, necítím potřebu prezentovat se vysokoškolským titulem v podpisu a na vizitkách. Věřím, že moje jiskra v oku a nadšení pro hotelnictví vydá alespoň za tři vysokoškolské tituly. 😊

Miluji veškerou literaturu, kde je zmínka o hotelnictví. Odborné knihy a zamilovanou beletrii. Na mém Instagramu postupně uveřejňuji knižní tipy pod #hotelovyknihomil. Pokud máte vy tip na nějaký pěkný kousek, rozhodně mi neváhejte napsat.

Už jako malá holka jsem vnímala hotelnictví jako umění. Všechna ta místa, kam člověk odjíždí za novými zážitky, které se odehrávají v kulisách krásného a přívětivého prostředí. Více než 2 roky svého života jsem strávila v zahraničí – nejdříve jako au-pair (Itálie, Francie, Skotsko) a následně na studijním i pracovním pobytu v Itálii. Všechny mé cesty do zahraničí měly jedno společné – upřímnou pohostinnost, které se mi dostávalo na každém rohu. Na cestách se mi otevřely obzory a v mezinárodním prostředí jsem chtěla zůstat i po návratu do ČR. Ve svých 23 letech jsem započala novou kapitolu svého „pražského“ života v roli recepční krásného boutique hotelu v srdci Prahy a doteď vím, že právě tato pracovní zkušenost mi hotelnictví přiblížila nejvíce. Právem je recepce označována za srdce hotelu a já z této zkušenosti doposud čerpám nejvíce.

V době mých hotelových začátků jsem ještě doufala v zářivou kariéru v hotelnictví a studium managementu cestovního ruchu mi v tom mělo pomoct. Avšak člověk míní, život mění. Následovaly roky krásných pracovních posunů. 10 let v hotelnictví (ve službách mnohem déle) a z toho většina v marketingu mi však ukázaly, že hotelový marketing ve stávající podobě sice vede ke krátkodobým úspěchům, ale jen velmi omezeně se zaměřuje na skutečnou esenci hotelnictví – pohostinnost. Dala jsem šanci svému srdci, které celou dobu bilo pro hotelnictví naplněné laskavostí, detaily, a zejména skutečným zájmem o hosta, zaměstnance i destinaci. Můj ideál pohostinnosti zvítězil nad „kariérou“ a já se rozhodla zkusit štěstí na volné noze.

Věřím, že úspěšné hotelnictví 21. století má být založeno v první řadě na upřímné péči, ale také kreativitě a respektu k lidem i přírodě. Od roku 2017 pracuji na volné noze pro stejně smýšlející klienty z oboru hospitality a přiznávám, že s každým novým projektem roste moje nadšení. V roce 2022 mi život do cesty přivál Míšu Thomas a její agenturu Butterflies & Hurricanes. Díky Míše jsem začala psát novou kapitolu Spokojeného podniku. Nezanevřela jsem na hotelový marketing, jen jsem se přirozeně posunula o krok dále směrem k hotelovému matteringu, který se snažím pro sebe i pro ostatní postupně definovat.

Každý by měl mít svou hříšnou radost. Pro mě to jsou suchá šumivá vín. Odkudkoliv.

Věřím, že věci se nedějí náhodou a člověk si do života přitahuje to, co sám vyzařuje. Troufám si říct, že i můj život je důkazem tohoto přesvědčení. Již několik let je součástí mého života jóga, která mě učí propojovat mysl s tělem. Velkým koníčkem je pro mě také aromaterapie, ve které se neustále vzdělávám a skrze vůně se snažím pochopit sílu přírody. A někdy je to fakt síla! 😊

Proč Spokojený podnik

„Nikdy nebudeš spokojený s tím, co se děje KOLEM TEBE, dokud nebudeš spokojený s tím, co se děje UVNITŘ TEBE.“

Spokojený podnik ve svém názvu přináší samotné poselství – nebát se být sám sebou (autentický) a přispět tak svým jedinečným způsobem ostatním.

Spokojení lidé ví, že neustálá honba za ziskem a vnějším uznáním jim skutečné štěstí nepřinese. Spokojení lidé znají smysl svého života, skrze podnikání či zaměstnání ho realizují a přispívají tak k rozmanitosti světa. Spokojení lidé dokáží vidět mnoho malých radostí, které násobí energii
úspěchu a radosti.

P.S. Nezaměňujme však vnitřní spokojenost s vnější nespokojenosti. Pravdou je, že právě určitá nespokojenost ve světě pohání inovace, tudíž vznik dalších spokojených podniků. 😊