Prodávat zážitky je důležitější, než si myslíte!

Prodáváte ubytování nebo zážitek? 3 klíčové tipy, jak nastartovat prodej každého ubytovacího zařízení.

Rám

Rezervují si hosté ubytování kvůli puntíkatému povlečení a dubovým stolkům, nebo je hlavní motivací vyhlídka zážitku, který souzní s jejich osobními zájmy?

Známe to snad všichni – chceme na pár dnů odjet, je nám vcelku jedno kam, pouze toužíme uspokojit naší vnitřní potřebu po smysluplně stráveném čase. Někdo preferuje objevování nových gastronomický podniků v krajském městě. Někdo dává přednost celodennímu chození horskou přírodou. V této fázi plánování hraje rozhodující roli příslib nových zážitků. Samotný výběr ubytovacího zařízení na základě vybavení přichází až v druhé fázi – rezervaci ubytování. Proto je nesmírně důležité, aby marketingové úsilí každého ubytovacího zařízení cílilo mimo jiné na osobní zájmy potenciálních hostů a hlavní motivace jejich cesty.
Při troše kreativity dokážete vše elegantně propojit s ubytovací službou a stát se tak tím správným partnerem pro ideálně strávené dny plné nových zážitků. Společně se podíváme na nejdůležitější oblasti, které byste neměli opomenout.

  1. PODPOŘTE PŘEDSTAVIVOST A ZASÁHNĚTE EMOCE
    Storytelling, vyprávění příběhu, v kombinaci s lákavými fotografiemi jsou základními pilíři každé úspěšné služby. Je to jednodušší, než si myslíte. Chcete, aby si host při čtení vašich textů představil pokoj s postelí a nočním stolkem, nebo viděl sám sebe ve vířivce a sklenkou sektu v ruce? Je na každém z vás, jestli se rozhodnete stavět prodej ubytovací kapacity na popisu vybavení nebo samotném zážitku z pobytu. Pokud se rozhodnete pro druhou možnost, rozněcujete hostovu představivost a tvoříte příběh. Příběhy navíc zaměstnávají emoce, díky kterým se jako spotřebitelé chováme iracionálně. Měli bychom si to konečně všichni uvědomit.

    Cena není to nejdůležitější, naše nákupní rozhodnutí jsou často vedena právě emocemi, které ovlivňují, jak vnímáme hodnotu konkrétní služby či zážitku.

  2. VY JSTE DESTINACE
    Ubytovací zařízení se obvykle zaměřují na propagaci vlastního vybavení, které končí u oplocení celého pozemku. Cestovatelé jsou ale velmi často ovlivnění právě destinací, nejbližším okolím. Ano, možná zmiňujete 25 km vzdálené větší město, ale hosty by možná mnohem více zaujala zmínka o 0,5 km vzdálené kapličce opředené legendami, kterou znají vlastně jen místní.
    Staňte se místem, které uznává, že vaše nejbližší okolí a s ním spojené příběhy a zážitky jsou jedním z hlavních důvodů, proč k vám hosté tak rádi cestují.

    Udělejte z hlavních atrakcí vašeho bezprostředního okolí součást prezentace. Stanete se tak důvěryhodným partnerem, který jim celý proces plánování pobytu velmi usnadňuje (na rozdíl od konkurence). Jen malý krůček pak stačí k rezervaci ubytování právě ve vašem zařízení.

  3. ZÁŽITKOVÉ AKTIVITY NAVYŠUJÍ TRŽBY
    Zamyslete se nad tím, proč si hosté vybírají právě vaše ubytovací zařízení. Zkuste do nabídky přidat alespoň jednu službu navíc, která by jejich pobyt obohatila a vám přinesla navýšení tržeb. Zapůjčení koloběžek, sobotní kreativní workshopy pro děti, minikurz pečení tradičního dezertu, degustační večeře regionálních chutí a mnoho dalšího.

    Vymyslete vlastní aktivity, spolupracujte s poskytovateli v okolí a bavte se tvorbou autentických zážitků.

Začněte své ubytovací zařízení vnímat jako poskytovatele zážitků, a ne jako budovu s určitým počtem lůžek a možných přistýlek. Staňte se tvůrcem příběhu, který u vás mohou hosté zažít a nebojte se vyniknout z davu. Čeká na vás dobrodružná cesta hoteliéra, kterého práce baví, protože dokáže pozitivně ovlivnit zážitek svých hostů…


V dnešní době moderních technologií můžete využít potenciál vašeho ubytovacího zařízení skutečně naplno. Hotelový systém Better-Hotel vám může mnohé rozhodně usnadnit.
Nepřehlédněte 3 DALŠÍ TIPY NA PODPORU PRODEJE ZÁŽITKŮ a zjistěte více o možnostech moderního hotelového systému.

Spokojená rada na závěr

Buďme k sobě upřímní. V dnešní době, kdy hotelnictví čelí téměř kritickému nedostatku zaměstnanců, přichází každá automatizace vhod. Zlomte vnitřní překážky a začněte využívat možnosti hotelového systému naplno. Úspora velkého množství času pro celý tým je tím největším benefitem!

Chci spokojený podnik

Pro koho tu jsem?

  • Pro ty, které trápí profesní slepota a ocenili by nezávislý pohled
  • Pro ty, kteří chtějí své ubytovací zařízení posunout dále
  • Pro ty, kterým chybí nové nápady
  • Pro ty, kteří jsou pohlceni provozem a nemají čas na kreativní činnost
  • Pro ty, kteří by ocenili parťáka , který jim pomůže plnit středně a dlouhodobé cíle
  • Pro ty, kteří chtějí definovat vizi podniku a nasměrovat celý tým jedním směrem
  • Pro ty, kteří chtějí zvýšit tržby díky jedinečnosti svého ubytovacího zařízení
  • Pro ty, kteří si chtějí hlavní prodejní kroky dělat sami, ale ocenili by občasnou výpomoc a radu
  • Pro ty, kteří chtějí přestat sledovat konkurenci a pořádně to rozjet po své vlastní ose

Pokud jste se alespoň v jednom bodě našli, je docela možné,
že nám to spolu bude klapat.