Copywriting pro hotely – proč je tak důležitý

Copywriting je jedním ze základnějších elementů efektivního online marketingu. Odkryjte 3 základní body úspěšného hotelového copywritingu z mé praxe!

Rám

Mnoho studií ukazuje, že lidský mozek dokáže zpracovat obrázek až 60 000krát rychleji než text. I když je to určitým způsobem fakt. jako majitel či manager chcete vidět DNA vašeho hotelu či penzionu komunikováno prostřednictvím slov na vašem webu, sociálních sítích a prodejních materiálech.

A proč vlastně? Dobré a poutavé vyprávění (což copywriting v podstatě je) dokáže během několika vteřin přenést čtenáře z jejich židlí přímo do vašeho ubytovacího zařízení.

Vyprávění příběhu přináší nové hosty

Zahrnutí psaného textu do vašeho marketingového plánu není rozhodně ani v dnešní vizuální době staromódní. Ve skutečnosti je to přesně to, co přiměje vaše potenciální hosty klikat na online reklamy a otevírat informační newslettery s podmanivými titulky. Jedno slovo a následná čtenářova líbivá představa může rozhodnout o tom, že rezervovat bude tentokrát pobyt ve vašem hotelu.

Není pochyb o tom, že malá i velká ubytovací zařízení musí přijmout digitalizaci (i tu v marketingu). Copywriting přesto zůstává základním pilířem silného marketingového plánu s potenciálem generovat více rezervací a zvyšovat tržby.

Příběh s sebou nese příslib dobrého zážitku. Slova mají silnou moc proměnit své publikum – z role pozorovatele na skutečné hosty.“

Tři nejdůležitější prvky kvalitního obsahu

V mnoha odborných knihách i na internetu naleznete nekonečný počet pravidel pro úspěšný copywriting. Při psaní textů stavím na první tři místa následující klíčové body, které byste jako hoteliéři neměli při psaní v žádném případě přehlédnout:

BUĎTE SAMI SEBOU A AUTENTIČTÍ

Můžete si najmout nejlepšího copywritera na trhu. Můžete investovat nemalé částky do marketingu. Pokud ale vaše slova neodrážejí realitu, ztrácíte více, než si myslíte – důvěru ve značku. NIKDY nepředstírejte, že jste někým jiným. Skutečnost vás vždy dožene v podobě zklamaného hosta, který se znovu nevrátí, špatných recenzí a klesající šance přilákat vaší skutečnou cílovou skupinu.

Jakýkoliv text, který kamkoliv uveřejníte, má odrážet vaše skutečné hodnoty a kvality. Nebojte se vytvořit vlastní styl – jedinečný pro vás a dobře identifikovatelný pro vaši klientelu.

UPŘÍMNOST NADE VŠE

Skvělý text musí inspirativně odrážet realitu. Pravdu můžete sdělit různým způsobem. Cílem by mělo být napsat text způsobem přesvědčivým, a to je v podstatě to, co hosté očekávají při návštěvě hotelového webu nebo jakéhokoliv dalšího prodejního kanálu či sociálních médií.

Potenciální host hledá útočiště před každodenním životem, ale ne místo, které je pokryté silnou vrstvou cukru (v přeneseném slova smyslu) a „normálním“ lidem nedosažitelné.

Je to vlastně velmi jednoduché – dejte svým hostům jasnou představu o tom, co mohou při návštěvě vašeho ubytovacího zařízení očekávat, a nechte je vstoupit do vašeho malého ráje prostřednictvím vašeho webu.

POZNEJTE SVÉ „PROČ“

Proč nabízíte vaše konkrétní služby? A pro koho?

Jakmile si zodpovíte klíčové otázek, copywriting se pro vás stane mnohem jednodušší. Správná odpověď je klíčem k dobrému vyprávěné.

Pokud jako majitel ubytovacího zařízení víte, v čem je váš hotel či penzion jedinečný, tak před vámi stojí jediný úkol – dostat váš jedinečný příběh ven a začít ho konečně vyprávět! S radostí, upřímností a srdcem na dlani.

Spokojená rada na závěr

Nebojte se být kreativní, i určitý „nedostatek“ může být výhodou vašeho ubytovacího zařízení. Záleží jen na vás, jaký úhel pohledu zvolíte. Moderní generace hostů hledá autentické zážitky, za kterými stojí skuteční lidé.

Chci spokojený podnik

Pro koho tu jsem?

  • Pro ty, které trápí profesní slepota a ocenili by nezávislý pohled
  • Pro ty, kteří chtějí své ubytovací zařízení posunout dále
  • Pro ty, kterým chybí nové nápady
  • Pro ty, kteří jsou pohlceni provozem a nemají čas na kreativní činnost
  • Pro ty, kteří by ocenili parťáka , který jim pomůže plnit středně a dlouhodobé cíle
  • Pro ty, kteří chtějí definovat vizi podniku a nasměrovat celý tým jedním směrem
  • Pro ty, kteří chtějí zvýšit tržby díky jedinečnosti svého ubytovacího zařízení
  • Pro ty, kteří si chtějí hlavní prodejní kroky dělat sami, ale ocenili by občasnou výpomoc a radu
  • Pro ty, kteří chtějí přestat sledovat konkurenci a pořádně to rozjet po své vlastní ose

Pokud jste se alespoň v jednom bodě našli, je docela možné,
že nám to spolu bude klapat.